Sunday, March 4, 2012

Inilah permintaan Ain cupcakes fondant sebagai hantaran tunang untuk adik Ain dan Azlan dari Kluang.Terima kasih dik..

 Ain minta cupcakes bentuk gadget..kereta,Laptop dan hset.
Satu set lagi dia minta tema bola Liverpool..Amacam cun tak hasil art saya..Bayak rakan2 fb Like post ni..Saya sendiri sememangnya suka tengok hasil2 seni saya..Masuk bakul angkat sendiri nampak..Untuk semua-semua ini perlu kesabaran untuk gentel satu per satu..Inilah hasil seni yang saya pertaruhkan..

 Bila membuatnya terasa rumit untuk menggentel satu per satu.Terasa adakah bebaloi dengan harga yang aku bagi pada customer..Cuba dapatkan feedback dr rakan2 di fb.Banyak juga komen yg saya dapat.Bagi Ain terima kasih kerana sudi dengan akak.Harga yang dah lepas adalah rezeki anda.Halal.Untuk hari seterusnya kita adjust harga supaya berbaloi dengan hasil seni yg dipertaruhkan.

Sesi berkongsi-kongsi pendapat dengan rakan-rakan fb:-
Soalan saya:
Assalam minta bantuan..Saya rasa saya terjual murah la harga cupcake fondant saiz 3 1/2 oz..sebenarnya berapa ye harga untuk cupcake ni ..Saya jual RM4.60 patut ke tak patut harga sebijinya..Bila rasa jenuh nak menggentel mcm tak berbaloi ada saper yg boleh kongsi-kongsi..
Antara pandangan yang diterima:

Comment dr Salfarina: Kalau sy nama je fondant harga mesti start rm5 keatas. Size m

Comment from Mazni :salam dear, fondant is work of art authentic to u as the artisan baker therefore beautiful nice creations such as yours shld be RM5.50 minimum. tx hugs

Comment dr Emmy: Saya buat saiz yg sama...but 16pc..Full fondant harga RM100++ikut budjet...sila lawati blog saya unt harga

Fondant memang la mahal nak buat adunan fondant, nak buat adunan gumpaste..Bahan2 boleh tahan mahal..Beli fondant siap lagi mahal..Nak membuat pun bukan mudah nak gentel2..

Terima kasih semua diatas sharing yg diberikan.Insya-Allah sy akan adjust harga sesuai dengan hasilnya dimasa akan datang.Harga yang masih mampu milik sesuai dengan permintaan anda semua!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Ija's Cakes and Chocolates. Designed by Whitey Mommy